اعتبارات اندک سالانه مرزهای کردستان را ساماندهی نمی‌کند


سرزمین شكوه دلاورى

شهید حاج لطیف راستی

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:
اعتبارات اندک سالانه مرزهای کردستان را ساماندهی نمی‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با انتقاد از عدم اختصاص اعتبارات لازم برای انسداد مرزهای استان، گفت: با اختصاص اعتبارات اندک و کف‌دستی سالانه، مرزهای کردستان ساماندهی نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: اعتبارات اندک سالانه مرزهای کردستان را ساماندهی نمی‌کند

 

سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر اگر چه مراودات مرزی در قالب مرزهای رسمی قانونمند است اما ناتمام ماندن انسداد کامل مرزهای استان مشکلاتی به دنبال دارد که باید به آنها نیز توجه کرد.

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، در صورتی که انسداد مرزها به طور کامل محقق شود با ایجاد معابر کولبری زمینه برخورداری مرزنشینان از مراودات مرزی قانونمند فراهم و قاچاق کالا و ورود اقلام مشکل‌ساز به داخل کشور به صفر می‌رسد.

وی یادآوری کرد اکنون با وجود تحریم‌ها اما باز از وضعیت اقتصادی خوبی برخورداریم که در صورت جلوگیری از قاچاق کالا و رونق تولیدات داخلی مشکل بیکاری مرتفع و وابستگی به کشورهای خارجی کاهش می‌یابد.

رجبی اضافه کرد: سپاه از ایجاد معابر مرزی کولبری قانونمند حمایت می‌کند و این مهم را موجب درآمد مرزنشینان و حافظان امنیت مرزها به شمار می‌آورد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: مردم استان و به ویژه مرزنشینان در برقراری امنیت پایدار در استان نقش موثری ایفا می‌کنند و دولت باید با ایجاد اشتغال در قالب کارگاه‌ها و بنگاه‌های زودبازده مسیر درآمدزایی آنان را میسر سازد.

وی قطع وابستگی مرزنشینان به درآمدهای ناشی از ورود و خروج کالاهای قاچاق در مرزها را نیازمند جایگزین کردن منبع درآمدی آنان خواند و گفت: داشتن شغل و منبع درآمد حق مسلم هر فردی است و دولت نیز همگام با انسداد مرزها باید به فکر ایجاد اشتغال برای ساکنان مرز باشد.

رجبی افزود: با انسداد مرزها ورود و خروج کالاها از طریق مرزهای رسمی و معابر کولبری کنترل می‌شود و دیگر کالاهایی که آسیب‌های اجتماعی به دنبال دارد وارد کشور نخواهد شد.

وی در ادامه انسداد کامل مرزها را زمینه‌ای برای دستیابی به اهداف نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری خواند و ادامه داد: استان کردستان از ظرفیت‌های بالقوه زیادی برخوردار است که با همت مسئولان و استفاده از این ظرفیت‌ها اقتصاد و سرمایه‌گذاری در استان رونق می‌گیرد.

 

* عدم استقبال از کالاهای خارجی مقابله با تحریم‌هاست

رجبی در ادامه عدم مصرف کالاهای خارجی را نوعی مقابله با تحریم‌های اقتصادی دانست و گفت: برای تحقق این مهم باید به سمت تولیدات باکیفیت رفت.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: اگر چه همواره مشکلات و سختی‌هایی در مسیر مقابله کردن وجود دارد اما به ندرت این مشکلات کاهش یافته و با جهاد اقتصادی تولیدات داخلی رونق می‌گیرد و زمینه اشتغالزایی کارجویان فراهم می‌شود.

به گفته رجبی، نامگذاری‌های سال توسط رهبر معظم انقلاب را باید به صورت عمقی بررسی کرد و به نکات نهفته در آن توجه کرد تا بتوان به اهداف مدنظر در این شعارها دست یافت.

وی خطاب به مسئولان استان به ویژه مسئولان اقتصادی تاکید کرد که دستیابی به اهداف شعار امسال را یک وظیفه شرعی بدانند و تنها به منظور رفع تکلیف به آن نگاه نکنند.

رجبی فرهنگی بودن استان و شعور بالای مردم را زمینه‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال عنوان کرد و یادآور شد: فرهنگ‌سازی در هر بخشی نیازمند همت دستگاه‌ها و مسئولان بوده و این جز با احساسی برخورد کردن با مسائل به سرانجام نخواهد رسید.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان از امنیت استان کردستان به عنوان امنیتی پایدار و مردمی نام برد و با بیان اینکه این امنیت توسط نیروهای بومی در قالب سپاه بیت‌المقدس و بسیج حاصل شده است، گفت: امنیت کنونی بستری برای ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم کردن بسترهای سرمایه‌گذاری و در نهایت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است که باید مسئولان این مهم را غنیمت شمرده و از آن به نحو احسن بهره بگیرند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 14:3 توسط شاهد| |


Power By: LoxBlog.Com